Zondag 9 juli

9 juli 2023 - Odoorn, Nederland

• 10.00 uur vertrek van Velo naar Odoorn.

Het was best wel druk bij het vertrek , vele  kinderen, kleinkinderen en/of andere familieleden wilden iedereen toch wel even uitzwaaien

( zie ook de video bovenaan)

Zondag Vertek Velo zondag MG_3672Zondag treesvertrek P1120651Zondag_ vertrekP1120654zondag_ vertrek P1120653zondag_ vertrek P1120650

Na wat discussie met de chauffeur over wel of geen koffiedrinken heeft Coby toch geregeld dat er wél een bakkie kon worden gedaan.

Hoewel de chauffeur geen zin had om de rollators bij de koffiestop eruit te halen. Dus voor sommigen was het een hele prestatie om bij het restaurant te komen.

Ggelukkig alles verder wel goed gegaan

• Na het inchecken hebben we ons kunnen installeren op onze kamers.

Er was een behoorlijke onweersbui met veel regen,  maar dat was ook wel nodig. De natuur snakte ernaar

Wat later in de middag hebben we nog even een rondwandeling gemaakt met als excursieleider Hans van het hotel en hebben we ook wat rondgelopen in het Belevings-bos vlakbij het hotel.

Zondag wandeling Belevingsbos1zondag rondwandeling IMG_3681zondag rondwandelin IMG_3679zondagrondwandelingIMG_3688

Het avondeten was lekker en bestond uit:

Tomatensoep, kipschnitzel, gebakken aardappelpartjes met schil, en div. groenten en iets rauwkost, toetje was chocolademousse.

S, Avonds werd er een film vertoond over Drenthe (Geopark)

• Hieronder het verslag van Annie Krijger over deze heerlijke zondag

KBO Wateringen vakantiedagen Odoorn 9 -14 juli 2023

Wat is het heerlijk wakker worden op zondagmorgen als onze koffer klaarstaat en de zon ons een mooie dag beloofd.

Om 9.30 uur op de parkeerplaats bij VELO begint het feest van herkenning met de mensen die meegaan.

De chauffeur staat de bus onderin al te vullen met alles dat nodig is om veilig te kunnen lopen en om er charmant zomers uit te zien.

Om 10.00 uur is het duidelijk dat iedereen aanwezig is en worden we uitgezwaaid door kinderen en bevriende wegbrengers.

We zijn onderweg en stappen 11.30 uur uit om verwend  te worden met koffie of thee.

In zeer warm weer komen we aan bij hotel “De Oringer Marke” in Odoorn.

Coby begon ons direct te voorzien van glazen gevuld met koud helder water om ons op de been te houden. Daarna kon er heerlijk geluncht worden.

De kamernummers waren bekend. De sleutels werden overhandigd.

De koffers waren al  voor de kamerdeur gezet. Dan even opfrissen.

Voor "goede lopers" stond een wandeling van een uur op het programma om de omgeving te verkennen en over Odoorn te vertellen. De start was voor de kerk naast het hotel.

Aan de achterzijde was de muur van de kerk deels gebouwd van gekliefde zwerfkeien.

De thuisblijvers zochten de schaduw  op onder de parasols.

Met belangstelling werd er geluisterd naar elkaars verhalen.

Na het diner zijn we in de grote zaal meegenomen in een film naar het ontstane Oerland in de voorlaatste IJstijd.

Het Geopark De Hondsrug – Unesco en het Drenthe waarin wij nu leven is een uniek gebied.

Morgen zullen wij er doorheen gaan rijden over binnenwegen, kunnen we luisteren naar de geschiedenis en zien hoe mooi de provincie Drenthe is.

Met een drankje zien we uit naar de volgende dagen die ons beloofd zijn in het fraaie vakantieboekje.

Maar boven alles zijn we deze eerste vakantiedag dankbaar voor de zorgzame aandacht voor ons van Coby en Jan!!

Een ieder was toch wel moe en ging dan ook vroeg naar het mandje