Donderdag 13 Juli

13 juli 2023 - Odoorn, Nederland

Vandaag lijkt het mooi weer te worden  en dat hebben we natuurlijk nodig

Eerst weer het prima ontbijt waarbij een ieder weer het buikje vol en rond kon eten, hoewel je merkte dat de vakantievierders toch wel naar een wat soberder consumptiepatroon gingen .

IMG20230713080541IMG20230713080535IMG20230713080524IMG20230713080521

Om half tien zou er stoelgymnastiek zijn en de leiding had gedacht aan 12 deelnemmers maar dat werden er uiteindelijk meer dan 36. Iedereen heeft meegedaan aan de spieroefeningen.

Bekijk video: klik hier of  zie in menu balkvideo

dondergym2_donderdag gym2

Na een half uurtje was een ieder weer wat fitter en wellicht heeft iemand zelfs wat spierpijn

Na de Gym weer koffiedrinken  en uiteindelijk was er om twaalf uur. Weer de lunch.

Ook weer heerlijk met zelfs een soort bittergarnituur als extraatje. Lekker lekker allemaal.

We hadden wel haast om naar de bus te gaan want er was afgesproken dat we uiterlijk 13.00 uur zouden wegrijden . Door wat verwarring over de Treesen hadden we tegen de chauffeur gezegd dat we wel konden wegrijden omdat we dachten dat we compleet waren. maar na drie minuten kwamen we er achter dat we Trees Vis ongewild hadden achtergelaten.

Dus de bus moest weer terug om toch Trees op te halen. Trees had ondertussen gebeld met diverse mensen in de bus, maar geen van hen had de telefoon gehoord.

Gelukkig toen we bij het hotel aankwamen stond bij de ingang een klein lavasteentje inmiddels wel wat afgekoeld. Zij werd onder luid gejuich begroet en kon snel een plekje vinden in de bus , Maar inmiddels was het natuurlijk wel weer later geworden dus snel op naar Appingedam.

Daar aangekomen bleek dat de rederij op dat adres van niks wist en toen heeft de chauffeur Koop met de rederij inmiddels na vele telefoontjes een alternatief plan gemaakt.

De bus moest nu naar het centrum van Appingedam en vandaar konden we op de boot stappen. Maar weer 3/4 uur verloren.

donderdag boot P1120699Donderdag Boot P1120700donderdag boot IMG20230713150529donderdag boot P1120694

We waren met 49 man en de boot kon maximaal 46 man monsteren.

Daarom werd een kleiner bootje achter de grotere boot gepland. Daar konden 10 man plaats nemen. Het was echter wel een open boot en af en toe kwam er toch wel een pittig regenbuitje, Maar het was gezellig aan boord en de regen kon deze mensen op de open boot weinig deren.

Zie hier hoe de kleine boot de groep passeert of klik op video in de ba

donderdag boot P1120695donderdag boot IMG20230713150425_BURST000_COVERdonderdag boot IMG20230713145319donderdag IMG_5029donderdag boot IMG_3388

donderdag boot IMG_3389

en de rollators stonden eenzaam te wachten aan de kant. Maar er werd wel opgelet.

Iedereen had het wel naar de zin en het was een leuke interessante tocht.

We kregen bij terugkomst nog een half uurtje om Appingedam te verkennen en we zouden om 16.45 uur met de bus teruggaan naar het hotel.

donderdag  bootP1120705

Bij vertrek vroeg Joke nog even stilte en bedankte de chauffeur Koop van harte voor zijn goede en vriendelijke service aan ons en we hadden gisteren al besloten  om voor deze Koop een paar klompen te kopen zodat hij zoals hij eerder vertelde vroeger altijd op klompen liep en dat ze toch wel waren versleten. Er is toen een initiatief gestart om achter zijn schoenmaat te komen. En dan  op die maat in het klompenmuseum een paar klompen met uiteindelijk schoenmaat 47 te kopen.

Zie bedankvideo klik hier of klik boven in menu op video

Ook zijn fooienpot was rijkelijk gevuld en Koop vond het erg leuk en bedankte ons voor dit originele gebaar.

In Odoorn zou hij de klompen aantrekken en belofte maakt schuld en na de lossing van de rollators  trok hij zijn nieuwe klompen aan en liep naar de eetzaal waar hij met gejuich werd ontvangen en iedereen een foto wilde nemen van Koop met klompen

IMG20230713181013IMG20230713181020

Na de show van Koop gingen we snel eten, er waren weer een keur van gerechten op het lopende buffet

IMG20230713190042IMG20230713190048IMG20230713190056

Hieronder het verslag van Annie van To

Na de Lunch vertrokken we naar Appingedam. Was nog een heel eind rijden. Daar aangekomen stopten we bij een boerderij waar de boot zou liggen . Dat was dus niet zo.

Die lag namelijk bij de kerk in het centrum van Appingedam.

Leuke vaartocht door Appingedam. Het regende maar de boot was overdekt.

Toen weer terug naar het hotel . Net op tijd voor het buffet. Was heerlijk.

Na het buffet trad er een zeemanskoor uit de buurt op.

Heel gezellig. Na afloop naar mijn kamer gegaan , de koffer ingepakt en lekker gaan slapen

Vroeg op om 09.30 zou de bus naar Wateringen vertrekken.

Het was weer een leuke vakantie.

Na het eten was er een optreden van  het Shantykoor Noszelie Singers uit Stadskanaal

Donderdag muziekmerk  P1120709

De stemming zat er gelijk al goed in  en het duurde niet lang of  iedereen zong mee met het Koor

zie de foto's hieronder

donderdag muziekIMG20230713202920donderdag muziek IMG20230713201827

Zie ook de diverse video Hierboven of klik het nummer aan

Wil je nog meer video's zien van de muziekavond?  kijk dan snel bovenin het menu op video,s

Na de gezellige muziekavond bleven nog enkele mensen een drankje nemen aan de bar en sommige plakkers gingen pas  om 01.40 uur naar bed. De volgende ochtend  was het weer vroeg  en de koffers moesten al weer om 07.45 uur klaarstaan op de gang

Maar het was het waard omdat het heel gezellig was.

1. Trees Vis:
    15 juli 2023
    Hartstikke leuke verslagen en foto’s van de afgelopen vakantie week in Odoorn. Je beleeft het allemaal weer opnieuw. Persoonlijk heb ik leuke dagen gehad. Heerlijk gegeten, mooie schone kamers . Zeker niet in de laatste plaats hele gezellige/vriendelijke groep. De leiding erg bedankt en ook Theo voor het verzorgen van het programmaboekje en om alles op de
    Web-site te zetten. Geweldig.
    Op naar volgend jaar!! Groetjes aan allemaal.
  2. TheoM:
    16 juli 2023
    Dankjewel Trees. Wij hebben het ook naar ons zin gehad en ik kan je nu ook vertellen dat de beschrijvingen nog niet compleet zijn, want sommige mensen moeten nog fotop’s opsturen en zelfs ook nog verhaaltjes . Dus mensen als jullie nog wat gepubliceerd willen hebben stuur het naar me toe of neem effe contact met me op .
    Als de webblog klaar is wordt er van alle filmmateriaal en foto’s nog een you tube film gemaakt
  3. Jeanet Van der Helm-Lipman:
    22 juli 2023
    Inderdaad geweldig om alles weer te lezen en foto's en filmpje te zien. Het was weer n ontzettend fijne en goed verzorgde vakantie mede door het bestuur Coby en Jan en Joke en Theo. Heel hartelijk BEDANKT voor jullie zorg en aandacht voor iedereen en complimenten Theo voor jou voor het prachtige programma boekje dat je voor iedereen gemaakt hebt en ook nu weer voor de wijze waarop je op duidelijke manier uitlegt hoe je deze herinneringen aan de gezellige vakantie week weer terug kan zien...Dankedankedanke...Jeanet
  4. TheoM:
    22 juli 2023
    Dankjewel Jeanet
    En je weet het we hebben je foto's ook gemist , maar als je er nog een paar hebt houden we ons aanbevolen. Heel stoer dat je toch bent meegegaan ondanks dat dit wel heel veel moeite hebt gekost.