Dinsdag 11 Juli

11 juli 2023 - Odoorn, Nederland

Dinsdag 11 juli 2023.

Iedereen weer op tijd bij het ontbijt en hebben wederom daarvan genoten.

En vandaag ook hetzelfde ritueel eerst koffiedrinken, sommige mensen gingen een stukje lopen, natuurlijk hun Social Media bijhouden of lekker op het terras zitten en lekker bij-kwebbelen. En zo ben je dan voor je het weet ook weer aan de lunch toe. Iedere lunch was er ook iedere keer wel een (ander) lekkernijtje zoals een saucijzenbroodje, bamiballetje  etc. etc.  ,

En dan op weg naar Boerin Agnes beter bekend van "Boer zoekt vrouw"

dinsdag agnes IMG_3711Dinsdag agnes IMG_3702dinsdag boerin agnes IMG_0967dinsdag agnes IMG_3363

Hieronder een verslagje van Tineke D en Wil V.

Na een heerlijke lunch gingen we met de bus op weg naar boerin Agnes van het programma “boer zoekt vrouw”. We werden ontvangen met koffie en cake. Agnes presenteerde haar levensverhaal, met dia’s over de mooie en minder mooie kanten van het boerenbestaan.

We weten allemaal hoe moeilijk het is om een boerenbedrijf draaiend te houden.

Zij is boerin in hart en nieren. Om het bedrijf te vergroten van 100 naar 150 koeien moest er een grotere stal worden gebouwd. Dat betekende ook grote financiële lasten. Om de kosten te drukken gebruikt ze de room van de melk met nog wat andere ingrediënten om advocaat te bereiden in 5 smaken. Dat is een groot succes en met rondleidingen en proeverijen heeft ze nu een geweldig concept om haar bedrijf te runnen. Met haar man Albert en haar 3 kinderen heeft ze nu een fijn leven.

Tineke D. en Wil V.

IMG_3710

Deze dames hadden vast niet genoeg van de lunch genoten, want alles ging erin als ijs en koek

IMG_3704 Dinsdag agnes IMG_3706Dinsdag IMG_3700dinsdag IMG_4998

Dinsdag boerin agnes IMG_0969Dinsdag boerin agnes IMG_0971dinsdag boerin agnes IMG_0973dinsdag boerin Agnes IMG_0974dinsdag boerin agnes IMG_0995Dinsdag boerin agnes IMG_0998Dinsdag boerin agnes IMG_0999dinsdag boerin agnes IMG_1002dinsdag boerin agnesIMG_0996

dinsdag boerin agnes IMG_3709Dinsdag Boerin agnes IMG_3708IMG_3710dinsdag agnes IMG_3374dinsdag agnes IMG_3375dinsdag boerin agnes IMG_3709

Het bezoek aan boerin Agnes was een succes

Maar de orgie die Nel en Trees hebben gehouden tijdens het bezoek willen we jullie niet onthouden. Op de foto zie je  het aantal vaatjes advocaat dat zij hebben genuttigd ( zie foto onder)

)IMG-20230712-WA0000dinsdag boerin agnes IMG_1004

(Geen wonder dat ze 's-avonds wat rustiger waren).

dinsdag advocaatIMG_5358

En ook Corrie "spuugde" er niet in

Ondertussen: Vandaag (dinsdagmiddag) was een klein gedeelte van de klaverjasgroep nog aan het kaarten bij Velo en zij doen alle vakantiegangers de allervriendelijkste groeten en wensen iedereen plezier.

Dinsdag 11 klaverjas velo IMG20230711140559

( Klaverjasgroep bij Velo wensten ons een fijne vakantie).

Inmiddels zijn Jan en Coby afgelost door Theo en Joke,

Bij het rondlopen en om weer even aan elkaar voor te stellen ( na de wisseling) kwamen we toch weer de Creatafel tegen die leek te zijn verplaatst van Wateringen naar Odoorn.

IMG20230711214835

Gedurende deze kennismaking kregen we toch de indruk dat een ieder het (op wellicht "hele kleine" puntjes na) het helemaal naar de zin had. Dus we gaan met z'n allen vrolijk verder met de vakantie